Sürüden ayrılan oğlağı dağcılar yakaladı

Hakkari'nin Yüksekova ilçesinde Karadağ zirvesinde yürüyüş yapan dağcılar bölgede mahsur kalan bir oğlağı sırtlarına alıp 15 kilometre taşıyarak sahibine teslim etti.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Berçelan’ın dağlık alanlarını gezdikleri sırada oğlakla karşılaşan Yüksekova Ekoloji Kültürel ve Dağcılık Spor Kulübü Derneği üyeleri, kayalıklara sıkışmış olan hayvanı kurtardı. Olayı anlatan dernek başkanı Hakan Zanyar Aykut, ’’Bu hafta Yüksekova Ekoloji Kültürel ve Dağcılık Spor Kulübü derneği olarak yaptığımız doğa yürüyüşümüz ve Berçelan yaylası ziyaretimizde ilginç bir olayla karşılaştık. 27 kişilik ekiple çıktığımız yürüyüşte, 6 kişi gruptan ayrılarak Karadağ zirvesinin arka taraflarında keşif yaptık. Kayalıklardan inerken uzaktan bir ses duyduk ve o sese odaklandık. Sesin olduğu tarafa yöneldik. Sese yaklaştığımızda sarp dağ eteklerinde, kayalıklar arasında küçük kaya oyuğuna sıkışmış halde bir oğlak gördük. Sanırım sürü buradan geçerken oğlak buraya düşmüş. Tahminen üç günlük bir süre boyunca burada mahsur kalmış. Biz de oğlağı, yabani hayvanlara yem olmaması için oradan çıkardık. Oğlak hem çok açtı hem de çok susuzdu. Oğlağı kayalıklardan çıkardıktan sonra hemen suya yöneldi ve doya doya su içti. Ekip arkadaşlarımız arasında veteriner hekim de vardı. Oğlağı muayene ettikten sonra yaklaşık 15 kilometre omuzlarımızda taşıyarak aşağı indirip göçerin olduğu yaylalara götürdük. Koyun sürüsü bulunan 3 yaylayı gezdikten sonra dördüncü yaylada oğlağın sahibini bulduk. Tek geçim kaynağı keçileri olan, toplam 4 oğlağı ve 5 keçisi olan yaşlı adama hayvanını teslim ettik.” dedi.

Oğlağı buldukları yerde muayene eden veteriner hekim Kekim Kaçan, ’’Rutin olarak her hafta bölgedeki dağlarda trekking yapıyoruz. Hemen hemen her hafta farklı bir yabani hayvanla karşılaşıyoruz. Ancak dağ başında günlerdir tek başına hayatta kalmayı başarmış bir oğlakla İlk defa karşılaştık. Oğlağı ilk gördüğümde çok şaşırdım. Çünkü yakınlarda hiç sürü yoktu. En yakın sürü 10-15 kilometre uzaktaydı. Oğlağı hemen yakaladık. Keçinin ön muayenesini yaptım. Çok şükür ki gayet sağlıklıydı. Biliyorsunuz keçi inatçı bir hayvan, boynunda iple peşimizden gelmesi imkansızdı. Bizde arkadaşlarla dönüşümlü olarak oğlağı sırtımıza alıp güvenli bir şekilde sürüye yetiştirdik. Oğlağı sahibine teslim etmek bizleri çok mutlu etti." diye konuştu.