Avrupa Yetim Eli'nden Bitlisli çocuklara kırtasiye yardımı

Yetim çocuklara yaptıkları yardımlarla bilinen Avrupa Yetim Eli, Bitlisli çocuklara kırtasiye yardımında bulundu.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Uluslararası yardım kuruluşu Avrupa Yetim Eli, Bitlis merkez ve Tatvan ilçesinde ikamet eden 50 yetim çocuğa kırtasiye yardımında bulundu.

Türkiye'nin birçok ilinde hayırseverlerin yaptıkları yardımları yetimlere ulaştıran Avrupa Yetim Eli, Bitlis'te de yetimleri kırtasiye yardımıyla sevindirdi.

Avrupa Yetim Eli bünyesinde yaptıkları çalışmalar hakkında gazetecilere bilgi veren Avrupa Yetim Eli'nin gönüllü temsilcisi Muhammed Ali Aysu, "Kuruluş amacımızda; dünyanın neresinde rengi, dili, ırkı hiç fark etmeksizin mağdur, fakir, yetim varsa onlara imkânlarımız ölçüsünde yardım etmeyi kendimize gaye edindik. Bundan dolayı Avrupa Yetim Eli, her nerede bir fakir ve mazlumun ihtiyacı varsa onu tespit eder, ona yardım etmek için bir çaba harcar. Malumunuz Türkiye'de okullar açılacağından dolayı yetim çocuklarımızın kırtasiye ihtiyacı olduğunu sezdik. Bununla ilgili bir çalışma yaptık, ihtiyacı olan yetim çocuklarımızın listelerini oluşturduk." dedi.

"BİRÇOK İLDE YETİMLERİN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAYA ÇALIŞIYORUZ"

Türkiye'nin birçok ilinde yaşayan yetimlerin ihtiyaçlarını karşılamak için çalıştıklarını dile getiren Aysu, "Sadece Bitlis'te değil, Türkiye'nin birçok ilinde yetimlerin ihtiyacı olan çanta, kitap, defter, kalem, boya, bunların hepsini birer set haline getirerek çocuklarımıza dağıttık. Çünkü şu anda insanlarda bir telaş oluşmuş Türkiye'de. Çocukların okul ihtiyacını almak için her biri çarşıda, kırtasiyede geziyor ve o süslü süslü çantalarla birlikte evlerine dönüyorlar ama bunu almaya gücü yetmeyen yetim çocuklarımız bunu görünce mahzun oluyorlar. Biz de onların mahzun olmaması adına hayırseverlere 'Gelin bir yetimin kırtasiyesi de sizden olsun.' şeklinde bir kampanya oluşturduk ve kampanyamız hala devam ediyor." ifadesini kullandı.

"İL İL DOLAŞILARAK YETİMLERE KIRTASİYE YARDIMI YAPILIYOR"

İl il dolaşarak yetimlerin kırtasiye ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştıklarını belirten Aysu, "Biz dün Mardin'in Kızıltepe ilçesinde 90 tane çocuğumuza kırtasiye yardımı yaptık. Oradan Şırnak'a geçtik. Şırnak'ta 83 tane çocuğumuza kırtasiye yardımı verdik. Oradan da Siirt'e geçtik ve burada 50 çocuğumuza kırtasiye malzemesini verdik. Şu anda Bitlis'te de inşallah 50 çocuğumuza kırtasiye yardımı vereceğiz. Bu sadece doğu illeriyle sınırlı değil, pazartesi günü İzmir'de, Antalya'da ve Türkiye'nin birçok ilinde kampanyalarımız devam edecek." diye konuştu.

“TÜRKİYE'DE 300'E YAKIN YETİME HER AY DÜZENLİ OLARAK NAKDİ YARDIM YAPILIYOR”

Aynı zamanda Türkiye'de her ay 300'e yakın yetime düzenli olarak yardımda bulunduklarını hatırlatan Aysu, "Avrupa Yetim Eli, dönemsel olarak kampanyalar yapıyor. Bundan önceki kampanyalarımızda 'Bir yetime sponsor ol.' dedik. Şu anda Türkiye'de 300'e yakın yetime sponsorluk yapılıyor. Kurban Bayramı'nda, Avrupa'da kurbanlarını veren kardeşlerimizin kurbanları kesiliyor. Aynı zamanda yıl içinde de gerek sadaka kurbanı gerek adak kurbanı olan kardeşlerimiz, Avrupa'dan Türkiye'ye gönderiyorlar, kesip yetimlere dağıtıyoruz. Bundan bir hafta on gün önce Kastamonu'da olan selden dolayı Avrupa Yetim Eli olarak selzedelerin yanına gittik, orada mağdur olanlara alışveriş çeklerini verdik." şeklinde konuştu.